Forord til SEO FAQ


 
Du kan få svar på dine spørgsmål om SEO på mange måder – du kan for eksempel læse blogs, spørge i åbne debatter på Nettet, abonnere på en service som SEO Supporten hvor du kan spørge i Brevkassen, læse tykke bøger om SEO, gå på konferencer eller hyre SEO-eksperter.
 
Fælles for flere af disse metoder er dog, at de kræver en større indsats fra din side. Det er der ikke i sig selv noget galt i. Hvis du har mere tid end penge, så kan det være en rigtig god ide, at du sætter dig lidt ind i SEO og gør det meste selv. De grundlæggende, og vigtige ting, er faktisk ikke så svære at lære.
 
Problemet er, at en stor del af den viden og de ”gode råd” du finder på Nettet ikke er helt korrekte. Mange svar er direkte forkerte og kan skade mere end de gavner. Specielt den gratis del. De fleste åbne forums ender med, at indeholde alt for mange unøjagtige, forvirrende og direkte fejlagtige konklusioner om, hvordan markedsføring i søgemaskiner fungerer.
 
Med SEO FAQ får du for første gang en bog der leverer alle de korrekte svar på de mest udbredte spørgsmål om markedsføring i søgemaskiner.
 
SEO FAQ er søgemaskinernes svar på Grønspættebogen!
 
I stedet for at stille dine spørgsmål i de åbne debatter og så vente flere dage på, at få nogle unøjagtige eller urigtige svar, så kan du nu bare slå dit spørgsmål op i bogen og se det korrekte svar med det samme. Jeg har siden 1997 været meget aktiv, som debattør og moderator, i SEO debatter i både USA og Danmark.
 
Jeg har også engang drevet min egen SEO debat på dansk. Men det er et meget stort arbejde, at holde ordentligt kørende, så til sidst måtte jeg droppe den. Jeg har altid forsøgt at trænge igennem med de korrekte svar, når jeg kender dem. Jeg ser det som en af mine vigtige missioner, at rydde misforståelser om søgemaskiner ad vejen. Jeg tror på – både som menneske og forretningsmand – at det er bedre for branchen, jo mere korrekte informationer folk har.
 
Når du kender de rette svar er du ikke nær så let at snyde. Og det synes jeg er godt. Det er naturligvis noget skidt for de brodne kar der er i SEO branchen – på samme måde, som i de fleste andre brancher. Men for alle os, der lever af at levere en anstændig SEO service er det godt, at folk og virksomheder har et godt vidensniveau.
 
De fleste spørgsmål og svar i bogen handler om organisk søgemaskineoptimering (SEO), men der har også sneget sig nogle få ind om søgeordsannoncering – hovedsageligt med Google AdWords.
 
Spørgsmålene i bogen har jeg sammensat ved, at gennemgå alle de spørgsmål der har været stillet i SEO Supportens brevkasse, flere offentlige SEO-debatter, de mange konferencer og workshops jeg har holdt foredrag på, samt SEO FAQ’s rundt omkring på Nettet.
 
Kort sagt har jeg forsøgt, at finde alle de spørgsmål, som bliver stillet igen og igen – alle de spørgsmål, som det er godt at kende svarene på, når du skal arbejde med markedsføring i søgemaskiner.
 
Og der er faktisk ikke så mange som man måske skulle tro. Som jeg skrev ovenfor, så er de grundlæggende ting omkring SEO faktisk ikke så svært og det er således begrænset, hvor mange helt forskellige spørgsmål man kan stille om det.
 
Alle spørgsmål og svar er grupperet i kategorier, så det er lidt lettere at finde rundt i. Til slut i bogen finder du en samlet liste over alle spørgsmål.
 
Naturligvis vil der stadig være helt konkrete udfordringer for et website, strategiske overvejelser og analyser, som en bog som SEO FAQ ikke kan løse for dig. Har du brug for den form for hjælp, kan jeg meget anbefale min anden bog: SEO 2.0 der går helt i dybden med de fleste områder indenfor SEO – og lidt til.
 
Jeg håber du kommer til at hygge dig med bogen. God læselyst.
 
 
Mikkel deMib Svendsen,
Forfatter, iværksætter og søgemaskinenørd
 
 
  • Du kan købe bogen her - og downloade den fulde version med det samme
  •  
     
     

    Nyhedsbrev tilmelding


    Du kan læs min politik om privatliv her


    Køb SEO bøgerne her!

    ... eller download gratis light version


    SEO 2.0 anbefalinger ...


    Martin Thorborg: "Kun Mikkel kan skrive en bog som denne og mange tak for at gøre det! ..."

    Kenneth Rasmussen: "Jeg har nu øget mine besøgstal med mere en 300%, og jeg er kun nået til side 700 af SEO 2.0 ..."

    Gorm, sensetik.dk: "Jeg ved ikke hvordan han gør det, men på en eller anden måde er det lykkes for Mikkel deMib, at skrive så det rammer både den uerfarne og nysgerrige, der gerne vil snuse lidt til SEO og den mere erfarne ..."

    Læs flere anbefalinger af SEO 2.0
    Læs omtale og anmeldelser


    Anbefalinger af Mikkel


    Marshall Simmonds (New York Times): "Mikkel is an industry leader ... His insight and experience (and now book) is a welcomed addition to a topic that needs clarity and professionalism ..."

    Shari Thurow: "I consider Mikkel deMib Svendsen to be one of the best search engine optimization (SEO) professionals worldwide ..."

    Aaron Wall: "Few people have the SEO wisdom and experience Mikkel does. And fewer yet have his creativity ..."

    Chris Sherman: "Mikkel is one of the most experienced SEOs practicing anywhere on the planet. We always seek him out to speak at our Search Marketing Expo shows ..."

    Bill Hunt: "With this “must-own” book we will finally get all of the secrets and best practices hidden away in the mind of one of the worlds leading thought leaders and experienced practitioners of SEO ..."

    Læs flere anbefalinger her



    Forlag: deMib Holdings ApS
    Sorøvej 158, 4350 Ugerløse
    CVR Nr.: 28 99 16 30
    Forfatter: Mikkel deMib Svendsen
    Info om Mikkel deMib
    SEO FAQ site
    deMib.dk (Mikkels blog)
    Strikepoint (Podcast på engelsk)
    Andre af Mikkels websites
    SEO Supporten (Billig SEO service!)
    Joblr.net (SEO Supporten/USA)
    Waimea Digital (SEO firma)
    Redpitt (Webshop løsninger)
    Det med småt
    Handelsbetingelser
    Politik om privatliv



    Tilbage til forsiden af SEO 2.0Download gratis version af SEO 2.0 bogen