Indholdsfortegnelse for SEO FAQ

På denne side kan du læse den fulde indholdsfortegnelse for e-bogen SEO FAQ.
 
Længere nede på siden finder du samtlige 264 spørgsmål om markedsføring i søgemaskiner, som bogen giver svar på.
 
  • Kolofon og licens
  • Forfatterens forord
  • Søgemaskiner og strategi
    Om søgemaskiner og SEO
    SEO Strategier
    Forskellige publiceringsløsninger
    SEO-firmaer og SEO-eksperter
    Lær mere om SEO
  • Keyword-, konkurrent- og markedsanalyser
    Keywords
    Markedsanalyser
    Konkurrentanalyser
  • Webarkitektur, domæner, kodning mv.
    Domæner og servere
    Webarkitektur
    Søgemaskinevenlige URL’er
    Kodning
    Duplicate content
    Sitemaps
  • Crawling og indeksering
    Crawling
    Indeksering
  • Optimering af Flash, billeder og video
    Flash
    Billeder
    Video
  • Tekster og META-koder
    Tekster og andet indhold
    TITLE-tags
    META-tags
  • Linkbuilding og PageRank
    Interne links
    Udgående links
    Linkpopularitet og linkbuilding
    Google PageRank
    Risici ved linkbuilding
    Tilmelding til kataloger
    Kommentarer i blogs og andre sociale medier
  • AdWords og andre søgeordsannoncer
  • Spam i søgemaskiner
  • Black Hat SEO og PPC
  • Reputation Management i søgemaskiner
  • SEO FAQ videoer
  • Samlet liste over alle spørgsmål
 
 

264 spørgsmål om markedsføring i søgemaskiner!

Nedenfor kan du læse alle 264 spøgsmål, som der gives svar på i bogen SEO FAQ.
  1. Er det rigtigt, at over 80 % af alle besøgende kommer fra søgemaskiner?
  2. Hvor mange besøgende kan jeg få fra søgemaskinerne?
  3. Hvad er SEO?
  4. Kan SEO betale sig?
  5. Hvad kan jeg få ud af SEO?
  6. Er der nogen risici ved søgemaskineoptimering (SEO)?
  7. Skal jeg vælge AdWords eller organisk optimering?
  8. Hvor hurtigt kan jeg forvente at se resultater af arbejdet med SEO?
  9. Skal jeg virkelig optimere alle siderne på mit website?
  10. Kræver det to forskellige sider, at ranke på to forskellige ord?
  11. Er det rigtigt, at der findes et fast sæt af ”200 SEO Factors”, som Google vurderer websites på?
  12. Jeg overvejer at tilmelde mit website til en ”search pris” er det en god ide?
  13. Kan det give nogle problemer hvis jeg praler lidt af mine gode SEO resultater på min blog eller i åbne debatter?
  14. Hvad er ”Google Dance”?
  15. Hvorfor er der forskel på Googles søgeresultater i forskellige browsere?
  16. Hvad er en ”Google Bomb”?
  17. Hvorfor ranker jeg ikke ligeså godt på Yahoo og Bing som på Google?
  18. Jeg har fået lavet sådan nogle ”SEO Sider” – er det godt?
  19. Hvordan kommer jeg højere op i Google?
  20. Hvad er de vigtigste faktorer for gode rankings i søgemaskinerne?
  21. Findes der ikke nogle smarte tricks så jeg kan komme til tops i Google let og lynhurtigt?
  22. Kan man købe sig til en god placering i Google?
  23. Skal jeg ikke bare koncentrere mig om Google og så glemme alle de andre søgemaskiner?
  24. Hvordan lancerer jeg bedst mit nye website?
  25. Kan man optimere et passwordbeskyttet website?
  26. Er der nogle guidelines for SEO og mobile enheder?
  27. Hvordan optimerer jeg bedst mit website til flere lande og sprog?
  28. Er GEO-targeting eller anden personificering af mine websider et problem?
  29. Kan det betale sig at bruge Google Webmaster Tools?
  30. Hvad siger Google til pop-ups?
  31. Skal jeg blive ved med, at optimere mit website i al evighed – eller er det på et tidspunkt godt nok til, at blive på toppen?
  32. Hvilken blog er bedst til SEO?
  33. Hvordan optimerer jeg bedst min Wordpress blog?
  34. Hvilket CMS er mest søgemaskinevenligt?
  35. Hvordan optimerer jeg ”midlertidige” sider (f.eks. rubrikannoncer)?
  36. Hvordan optimerer jeg søgeresultatsider på mit website?
  37. Hvordan optimerer jeg bedst min FAQ?
  38. Hvordan optimerer man ”produkt feeds” fra underleverandører?
  39. Hvad er en ”SEO Ekspert” og hvordan bliver man det?
  40. Hvordan kan nogle SEO-firmaer garantere en bestemt placering i Google?
  41. Hvorfor tager de mest kendte SEO’ere sådan en horribel pris for deres arbejde?
  42. Hvordan finder jeg en god SEO-leverandør?
  43. Er det rigtigt at nogle SEO-firmaer har særligt begunstigede aftaler med Google, så de bedre kan få mit website til at ranke?
  44. Hvorfor tror ”søgemaskineeksperter” at de er så skide kloge?
  45. Hvad koster god SEO? Og hvor meget skal jeg bruge?
  46. Hvad er ”uetisk SEO”?
  47. Hvilket SEO firma kan du anbefale?
  48. Er det bedst at outsource sin SEO eller gøre det hele selv?
  49. Kan det anbefales at bruge billig udenlandsk arbejdskraft til SEO?
  50. Kan det betale sig at hyre en SEO ekspert?
  51. Hvorfor er SEO-services så enormt dyre?
  52. Er det en god ide at lave en CPA SEO aftale?
  53. Hvordan kan jeg lære mere om SEO?
  54. Hvilke gode bøger om SEO findes der?
  55. Hvor finder jeg flere informationer om SEO jeg kan stole på?
  56. Kan jeg ikke bare finde alle de svar jeg skal bruge i de åbne debatter?
  57. Kan det betale sig at tage på de dyre internationale SEO konferencer og seminarer?
  58. Hvordan finder jeg de bedste keywords til mit website?
  59. Skal jeg bruge entals- eller flertalsformen af mine keywords?
  60. I går var jeg nummer 1 i Google – nu er jeg pludselig væk igen. Hvad sker der?
  61. Min søgemaskinetrafik er pludselig faldet, hvad kan der være sket?
  62. Hvordan ser man om man er godt søgemaskineoptimeret?
  63. Hvordan kan det være jeg får besøg på sådan nogle underlige søgninger?
  64. Hvordan tjekker jeg hvor godt jeg ranker i søgemaskinerne?
  65. Hvorfor hader Google mit website?
  66. Hvordan finder jeg mine konkurrenter i søgemaskinerne?
  67. Findes der nogle gode værktøjer til analyse af konkurrenterne?
  68. Hvordan kan jeg se, hvor meget trafik mine konkurrenter har?
  69. Skal jeg vælge et .dk eller et .com domæne? Eller noget helt andet?
  70. Er det en fordel at have keywords i domænenavnet?
  71. Jeg har mange domænenavne – hvordan jeg udnytter jeg dem bedst muligt?
  72. Hvordan opsætter jeg flere domæner på samme webserver?
  73. Er det en fordel at købe en masse domæner med mine keywords i?
  74. Giver det højere linkpopularitet eller PageRank, at jeg redirecter en masse domæner ind på mit website?
  75. Er der nogen fidus i at betale for sit domæne mange år frem i tiden?
  76. Er det bedst at bruge subdomæner eller sub-directories?
  77. Skal domænenavn og firmanavn være det samme?
  78. Hvor meget betyder domænet og websitets alder i SEO?
  79. Skal jeg købe mit domænenavn med eller uden bindestreg?
  80. Er der nogen fordel i en dedikeret website IP?
  81. Hvordan kan jeg se om jeg deler website IP med andre?
  82. Betyder placeringen af min webserver noget?
  83. Hvad skal jeg gøre hvis jeg skal flytte mit website?
  84. Hvad sker der hvis jeg flytter min webserver til en anden IP?
  85. Hvordan får jeg ”sitelinks” i Google?
  86. Bliver jeg mere synlig i søgemaskinerne, hvis jeg har lagt en robots.txt fil på mit website?
  87. Kan jeg være sikker på, at mine websider ikke bliver indekseret af søgemaskinerne, hvis jeg udelukker dem med robots.txt eller META-robots?
  88. Hvilke links skal jeg bruge rel=NOFOLLOW på?
  89. Hvordan opbygger jeg den bedste interne linkstruktur?
  90. Giver det problemer i søgemaskinerne at anvende frames?
  91. Hvad er Googles ”supplemental index” og hvorfor havner man der?
  92. Hvordan undersøger jeg om mine sider er i Googles ”supplemental index”?
  93. Hvilken slags redirect er bedst at bruge?
  94. Hvordan laver jeg et 301 redirect?
  95. Er det bedst med relative eller absolutte stier i interne links?
  96. Hvor vigtigt er det egentligt med søgemaskinevenlige URL’er
  97. Hvordan opbygger jeg de mest søgemaskinevenlige URL’er?
  98. Kan jeg bruge danske tegn i URL’er?
  99. Hvordan skal jeg formatere danske tegn i URL’er
  100. Er det altid en god ide at omskrive dynamiske URL’er, så de bliver ”søgemaskinevenlige” og der indgår keywords i dem?
  101. Er der nogen problemer med lange URL’er?
  102. Har det nogen betydning om jeg bruger små eller store bogstaver og tegn i mine URL’er?
  103. Hvordan opbygger jeg den bedste kategori- og katalogstruktur?
  104. Skal jeg bruge bindestreg eller underscore i URL’er?
  105. Er det farligt at bruge parametre i URL’er ?
  106. Skal jeg få mine parameter baserede URL’er omskrevet til nogle mere læsevenlige alternativer?
  107. Hvordan omskriver man parameter baserede URL’er
  108. Er det en fordel at have keywords i URL’en?
  109. Hvilken endelse skal jeg bruge på mine websider og andre filer?
  110. Hvor vigtig er ordentlig kodning?
  111. Er en masse overflødige HTML-tags og kode på mine sider et stort problem?
  112. Er der nogle problemer ved, at anvende drop-down- eller rullegardin-menuer på sit website?
  113. Hvordan redirecter jeg dynamiske sider?
  114. Er der nogen problemer med brug af JavaScript?
  115. Er det et problem at bruge TABLEs?
  116. Skal jeg fremhæve mine keywords i fed eller kursiv?
  117. Skal jeg bruge H1, H2 eller H3 tags?
  118. Må jeg godt ændre formateringen af mine H-taggede overskrifter?
  119. Hvad er duplicate content? Og hvad er problemet?
  120. Jeg har hørt at Duplicate Content bare er en myte og faktisk slet ikke er et problem. Er det rigtigt?
  121. Skal jeg bruge rel=CANONICAL på identiske sider?
  122. Hvordan identificerer jeg identisk indhold på mit website?
  123. Hvordan identificerer jeg duplicate content på tværs af websites?
  124. Vil oversatte tekster blive betragtet som duplicate content?
  125. Kan printsider, PDF versioner eller andre formater af mine sider opfattes som duplicate content?
  126. Hvor mange procent identisk tekst skal der til, før Google opfatter noget som ”duplicate content”?
  127. Hvordan undgår jeg identisk indhold ved sortering?
  128. Hvad er ”XML sitemaps”?
  129. Skal jeg bruge XML sitemaps?
  130. Skal jeg bruge HTML-sitemaps?
  131. Hvordan optimerer jeg bedst mit HTML-sitemap?
  132. Hvad betyder ”crawling”?
  133. Hvad er en ”spider”?
  134. Hvornår kommer Googles robot forbi?
  135. Hvor ofte skal jeg regne med at Google crawler mit website?
  136. Hvor crawler Google fra?
  137. Hvad er ”indeksering”?
  138. Hvordan undersøger jeg, hvor godt mit website er indekseret i alle søgemaskinerne?
  139. Er der forskel på at søge på site:www.mindomain.dk og så bare site:domain.dk i Google?
  140. Hvordan kan jeg overvåge indekseringen af mit website i søgemaskinerne?
  141. Skal jeg tilmelde mit website til søgemaskinerne for, at blive indekseret? Gavner det?
  142. Hvorfor ryger vores indeksering op og ned?
  143. Hvad kan forhindre en ordentlig indeksering?
  144. Hvorfor kan vi ikke få alle vores sider indekseret?
  145. Hvordan får jeg en gammel 404 side indekseret?
  146. Hvorfor får jeg pludselig meget færre sider indekseret i Google?
  147. Hvordan bliver jeg indekseret i Google Local resultater?
  148. Jeg bruger Flash på mit website, er det et problem?
  149. Mit website er lavet næsten udelukkende i Flash, er det et problem?
  150. Hvorfor kan søgemaskinerne ikke forstå Flash?
  151. Hvad kan jeg gøre for at optimere Flash på mit website?
  152. Kan søgemaskinerne se indholdet af mine billeder og læse grafik tekster?
  153. Nogle af mine websider består næsten kun af billeder, er det et problem?
  154. Hvordan optimerer jeg mine billeder?
  155. Kan det betale sig at optimere billeder?
  156. Kan det betale sig, at bruge ALT-tags på billeder?
  157. Hvilke billedformater kan jeg bruge?
  158. Hvordan optimerer jeg videoindhold?
  159. Hvor meget unik tekst skal der være på en side?
  160. Kan jeg gentage mine keywords for meget?
  161. Hvor finder jeg et godt værktøj til måling af keyword frekvens?
  162. Kan man have for mange forskellige keywords på en side?
  163. Er det bedst med en lang artikel eller flere korte?
  164. Bliver skjult indhold indekseret?
  165. Er det farligt, at skjule tekster på en side?
  166. Virker keyword-stuffing?
  167. Hvordan kan det være, at nogen sider ranker helt uden relevant tekst?
  168. Er det en fordel at bruge Google Maps på mine sider? Giver det et ekstra SEO boost?
  169. Skal jeg bruge TITLE-tags på mine sider?
  170. Hvordan udformes TITLE-tags?
  171. Hvordan ændrer jeg TITLEs på mine sider?
  172. Kan samme TITLE på flere sider skade?
  173. Hvordan skriver jeg de bedste TITLE-tags?
  174. Hvordan skriver jeg unikke TITLEs til tusindvis af produkter eller andre sider på mit site?
  175. Hvor lange må mine TITLEs være?
  176. Skal jeg inkludere firmanavn i mine TITLEs?
  177. Hvilke META-koder understøtter søgemaskinerne? Hvordan virker de og hvordan skrives de?
  178. Kan det betale sig, at lave META-tags? Hjælper det overhovedet noget som helst?
  179. Er det virkelig nødvendigt at alle mine sider har unikke META-tags?
  180. Skal jeg bruge Dublin Core (DC) META-tags?
  181. Hvilken rækkefølge skal META-tags have?
  182. Skal man bruge komma i META-keywords?
  183. Skal jeg bruge mellemrum eller ej i mine META-keywords tags?
  184. Hvor mange keywords må jeg tilføje i META-keywords?
  185. Skal jeg bruge TITLE tag eller META-title tag?
  186. Hjælper det at bruge ” revisit-after” META-tag?
  187. Er det lovligt at bruge andre firmaers varemærker i sine META-tags?
  188. Har den interne linkstruktur nogen betydning for min linkpopularitet?
  189. Hvor mange links kan jeg have på en side?
  190. Har udgående links nogen betydning for min ranking?
  191. Skader det at linke til andre?
  192. Hvordan kan jeg få andre websites til at linke til mit?
  193. Er der nogle former for linkbuilding jeg skal holde mig fra?
  194. Hvad er et tekstlink værd?
  195. Tæller links fra et lukket/passwordbeskyttet website også med?
  196. Kan Google følge billed-links?
  197. Kan man bruge bannerannoncer til linkbuilding?
  198. Må man godt bruge usynlige links?
  199. Er to links fra et website bedre end et?
  200. Er det nok at linkbuilde til forsiden?
  201. Kan det betale sig at linke mellem sine egne websites?
  202. Er link-teksten i tekst-links vigtig?
  203. Hvordan kan jeg se hvem der linker til mig?
  204. Hvordan kan jeg se, hvem der linker til mine konkurrenter?
  205. Hvor mange links skal jeg have?
  206. Hvordan kan jeg automatisere min linkbuilding?
  207. Findes der noget software der kan bygge links automatisk?
  208. Hvad er ”unaturlig” link building?
  209. Kan det betale sig at bytte links?
  210. Når nu linkbytte ikke rigtig dur, kan jeg så ikke bare lave 3-vejs eller 4-vejs?
  211. Må man godt købe links?
  212. Hvor er det bedst at købe links?
  213. Hvad er en linkfarm? Og er det farligt?
  214. Er det i orden at lave linkkonkurrencer?
  215. Hvorfor falder antallet af indgående links
  216. Hvilken betydning har IP-adresser i forhold til linkpopularitet?
  217. Kan jeg øge min linkpopularitet via affiliate links?
  218. Tæller links fra sider der ligger i Googles Supplemental Index?
  219. Hvor mange nye links skal jeg lave pr. uge eller dag?
  220. Er det bedst med danske eller udenlandske links?
  221. Hvad er forskellen på PageRank og linkpopularitet?
  222. Ranker man bedre hvis man har en høj PageRank?
  223. Min PageRank er faldet. Skal jeg være nervøs?
  224. Min PageRank er forsvundet. Skal jeg være nervøs?
  225. Hvornår får mit nye website PageRank?
  226. Kan undersider have højere PageRank end forsiden?
  227. Hvorfor falder min PageRank?
  228. Har det nogen værdi at få et link fra en side med PageRank 0?
  229. Hvor ofte opdaterer Google PageRank?
  230. Hvordan finder man websites med en høj PageRank?
  231. Der kan da ikke være nogen fare ved links, kan der?
  232. Har det overhovedet nogen effekt, at tilmelde sig kataloger?
  233. Hvordan vurderer jeg kvaliteten af et katalog?
  234. Hvor finder jeg de bedste danske kataloger?
  235. Hvor finder jeg de bedste internationale kataloger?
  236. Hvordan tilmelder jeg bedst mit website til kataloger?
  237. Kan det betale sig at tilmelde sig til Yahoo?
  238. Kan det betale sig at betale for optagelse i andre kataloger?
  239. Skal man virkelig skrive unikke titler og beskrivelser til alle sine katalogtilmeldinger?
  240. Hvor stor effekt har links fra blogs og andre sociale medier?
  241. Må man godt skrive indlæg i sociale medier og så linke tilbage til sit website?
  242. Må man købe sig til gode blog-kommentarer?
  243. Er der overhovedet nogle der klikker på AdWords annoncer?
  244. Er SEO eller betalte søgeordsannoncer bedst? Hvad kan bedst betale sig?
  245. Skal jeg starte med AdWords eller SEO?
  246. Er det lovligt, at bruge andre virksomheders varemærker i AdWords?
  247. Hvad er ”søgemaskinespam”?
  248. Hvad kan der ske, hvis jeg bliver snuppet i at spamme søgemaskinerne?
  249. Får jeg besked hvis jeg bliver straffet af Google?
  250. Kan man virkelig blive helt ”banned” (smidt ud) af Google?
  251. Mine konkurrenter snyder i Google. Skal jeg anmelde dem?
  252. Hvordan kan det være, at mine konkurrenter slipper af sted med at spamme Google?
  253. Jeg har fået en Google ”penalty” (straf). Hvad gør jeg?
  254. Hvad sker der hvis mine affiliates eller partnere spammer Google?
  255. Hvad er Black Hat SEO?
  256. Hvorfor kaldes det for ”Black Hat” og ”White Hat”?
  257. Er det der ”Black Hat” ikke ulovligt?
  258. Er cloaking ulovligt?
  259. Er der nogle risici ved, at bruge Black Hat teknikker?
  260. Skal jeg kaste mig ud i Black Hat metoder?
  261. Der dukker mange negative resultater op, når man søger på mit firmanavn, hvad gør jeg ved det?
  262. Hvordan overvåger jeg lettest, om der dukker noget negativt om mig op i søgemaskinerne?
  263. Der er nogle andre der ranker over mig på mit navn. Hvad gør jeg ved det?
  264. Kan man få andre websites smidt ud af søgemaskinerne?

Nyhedsbrev tilmelding


Du kan læs min politik om privatliv her


Køb SEO bøgerne her!

... eller download gratis light version


SEO 2.0 anbefalinger ...


Martin Thorborg: "Kun Mikkel kan skrive en bog som denne og mange tak for at gøre det! ..."

Kenneth Rasmussen: "Jeg har nu øget mine besøgstal med mere en 300%, og jeg er kun nået til side 700 af SEO 2.0 ..."

Gorm, sensetik.dk: "Jeg ved ikke hvordan han gør det, men på en eller anden måde er det lykkes for Mikkel deMib, at skrive så det rammer både den uerfarne og nysgerrige, der gerne vil snuse lidt til SEO og den mere erfarne ..."

Læs flere anbefalinger af SEO 2.0
Læs omtale og anmeldelser


Anbefalinger af Mikkel


Marshall Simmonds (New York Times): "Mikkel is an industry leader ... His insight and experience (and now book) is a welcomed addition to a topic that needs clarity and professionalism ..."

Shari Thurow: "I consider Mikkel deMib Svendsen to be one of the best search engine optimization (SEO) professionals worldwide ..."

Aaron Wall: "Few people have the SEO wisdom and experience Mikkel does. And fewer yet have his creativity ..."

Chris Sherman: "Mikkel is one of the most experienced SEOs practicing anywhere on the planet. We always seek him out to speak at our Search Marketing Expo shows ..."

Bill Hunt: "With this “must-own” book we will finally get all of the secrets and best practices hidden away in the mind of one of the worlds leading thought leaders and experienced practitioners of SEO ..."

Læs flere anbefalinger her



Forlag: deMib Holdings ApS
Sorøvej 158, 4350 Ugerløse
CVR Nr.: 28 99 16 30
Forfatter: Mikkel deMib Svendsen
Info om Mikkel deMib
SEO FAQ site
deMib.dk (Mikkels blog)
Strikepoint (Podcast på engelsk)
Andre af Mikkels websites
SEO Supporten (Billig SEO service!)
Joblr.net (SEO Supporten/USA)
Waimea Digital (SEO firma)
Redpitt (Webshop løsninger)
Det med småt
Handelsbetingelser
Politik om privatliv



Tilbage til forsiden af SEO 2.0Download gratis version af SEO 2.0 bogen